Jak promować zbiórkę opublikowaną na portalu nalecznie.pl?
Zbiórka w Internecie to doskonały sposób na pozyskanie wsparcia finansowego na leczenie.
Dobrze napisany tekst i konkretna prośba to dopiero pierwszy krok.
Następnym jest właściwa promocja, która pozwoli osiągnąć zamierzony rezultat.
Jak zwiększyć efektywność zbiórki i przyciągnąć uwagę odbiorców?
- Główny cel
Przedstaw jasno i zwięźle główny cel zbiórki. Pomyśl o nazwie. Powinna być krótka i chwytliwa.
Zastanów się, jakie reakcje i emocje chcesz wzbudzić. - Twoja historia
Przedstaw swoją historię. Pamiętaj o wiarygodności i szczerości. Wywołaj emocje – nie tylko te
negatywne, ale również pozytywne. Pokaż swoją mobilizację, determinację, walkę i chęć do życia.
Dołącz wybrane zdjęcia. - Promocja
Aby zbiórka zakończyła się sukcesem, należy promować ją różnymi kanałami (m.in. media
społecznościowe) i przy pomocy różnych osób (rodzina, przyjaciele, znajomi). Poniżej kilka rad:
-
Media społecznościowe - udostępniaj na Facebooku, Instagramie, Twiterze link do strony
zbiórki na portalu naleczenie.pl. Możesz założyć także na FB fanpage’a lub wydarzenie
promujące Twoją zbiórkę. -
Rodzina, przyjaciele, znajomi – zaproś ich do polubienia fanpage’a, wydarzenia lub
wiadomości o zbiórce. Rozszerz grono i zaproponuj znajomym, żeby zrobili to samo wśród
swoich bliskich. Poproś, żeby udostępnili zbiórkę wśród swoich współpracowników i jeśli to
możliwe wypromowali w kanałach społecznościowych firmy. Wyślij znajomym wiadomość z
linkiem do zbiórki i krótką informacją, która zachęci do wsparcia. Wykorzystaj smsa, e-maila,
messenger’a, whatsapp’a lub inne komunikatory, z których korzystasz. Nie zapomnij
poprosić, żeby przekazali informację dalej. -
Znane osoby – szukaj wsparcia wśród aktorów, piosenkarzy, pisarzy, sportowców. Zapytaj
najbliższych. Może ktoś ma jakieś kontakty do znanych osób. Poproś znajomych, którzy
prowadzą blogi, e-sklepy i różne strony internetowe, aby dodali wpis promujący Twoją
zbiórkę. -
Firmy, przedsiębiorstwa – wyślij wiadomość o Twojej zbiórce do różnych firm. Krótko zachęć
do wsparcia nie tylko poprzez wpłatę, ale również udostępnienie wśród pracowników. -
Ulotki, plakaty, kalendarzyki – możesz je przygotować samodzielnie. Stwórz projekt (np. w
Canvie), umieść link do zbiórki i wydrukuj. Warto również poprosić o pomoc wybraną
drukarnię lub firmę marketingową. Zastanów się nad tym, gdzie możesz je zostawić (np.
sklepy, salony kosmetyczne i fryzjerskie, warsztaty samochodowe). Poproś znajomych o
pomoc. -
Media – skontaktuj się z dziennikarzami, blogerami. Poproś o wsparcie w promocji zbiórki
lokalne media: gazety, portale internetowe, radia i telewizję. Krótko uzasadnij, dlaczego ta
zbiórka jest dla Ciebie tak istotna i jak wsparcie może zmienić/poprawić Twoje życie. -
Każde wsparcie jest ważne – doceniaj, dziękuj osobom, które udostępniły zbiórkę i wpłaciły
pieniądze. Nie zalewaj ich wieloma wiadomościami, wyślij raz, odczekaj i ewentualnie
przypomnij powtórnie. Pamiętaj o delikatności w prośbach, kulturze i uprzejmości.
-
Powodzenia!