Zobacz listę naszych zbiórek

Jak promować zbiórkę opublikowaną na portalu nalecznie.pl?

Zbiórka w Internecie to doskonały sposób na pozyskanie wsparcia finansowego na leczenie.
Dobrze napisany tekst i konkretna prośba to dopiero pierwszy krok.
Następnym jest właściwa promocja, która pozwoli osiągnąć zamierzony rezultat.
Jak zwiększyć efektywność zbiórki i przyciągnąć uwagę odbiorców?

  1. Główny cel

    Przedstaw jasno i zwięźle główny cel zbiórki. Pomyśl o nazwie. Powinna być krótka i chwytliwa.
    Zastanów się, jakie reakcje i emocje chcesz wzbudzić.

  2. Twoja historia

    Przedstaw swoją historię. Pamiętaj o wiarygodności i szczerości. Wywołaj emocje – nie tylko te
    negatywne, ale również pozytywne. Pokaż swoją mobilizację, determinację, walkę i chęć do życia.
    Dołącz wybrane zdjęcia.

  3. Promocja

    Aby zbiórka zakończyła się sukcesem, należy promować ją różnymi kanałami (m.in. media
    społecznościowe) i przy pomocy różnych osób (rodzina, przyjaciele, znajomi). Poniżej kilka rad:

     

    1. Media społecznościowe - udostępniaj na Facebooku, Instagramie, Twiterze link do strony
      zbiórki na portalu naleczenie.pl. Możesz założyć także na FB fanpage’a lub wydarzenie
      promujące Twoją zbiórkę.

    2. Rodzina, przyjaciele, znajomi – zaproś ich do polubienia fanpage’a, wydarzenia lub
      wiadomości o zbiórce. Rozszerz grono i zaproponuj znajomym, żeby zrobili to samo wśród
      swoich bliskich. Poproś, żeby udostępnili zbiórkę wśród swoich współpracowników i jeśli to
      możliwe wypromowali w kanałach społecznościowych firmy. Wyślij znajomym wiadomość z
      linkiem do zbiórki i krótką informacją, która zachęci do wsparcia. Wykorzystaj smsa, e-maila,
      messenger’a, whatsapp’a lub inne komunikatory, z których korzystasz. Nie zapomnij
      poprosić, żeby przekazali informację dalej.

    3. Znane osoby – szukaj wsparcia wśród aktorów, piosenkarzy, pisarzy, sportowców. Zapytaj
      najbliższych. Może ktoś ma jakieś kontakty do znanych osób. Poproś znajomych, którzy
      prowadzą blogi, e-sklepy i różne strony internetowe, aby dodali wpis promujący Twoją
      zbiórkę.

    4. Firmy, przedsiębiorstwa – wyślij wiadomość o Twojej zbiórce do różnych firm. Krótko zachęć
      do wsparcia nie tylko poprzez wpłatę, ale również udostępnienie wśród pracowników.

    5. Ulotki, plakaty, kalendarzyki – możesz je przygotować samodzielnie. Stwórz projekt (np. w
      Canvie), umieść link do zbiórki i wydrukuj. Warto również poprosić o pomoc wybraną
      drukarnię lub firmę marketingową. Zastanów się nad tym, gdzie możesz je zostawić (np.
      sklepy, salony kosmetyczne i fryzjerskie, warsztaty samochodowe). Poproś znajomych o
      pomoc.

    6. Media – skontaktuj się z dziennikarzami, blogerami. Poproś o wsparcie w promocji zbiórki
      lokalne media: gazety, portale internetowe, radia i telewizję. Krótko uzasadnij, dlaczego ta
      zbiórka jest dla Ciebie tak istotna i jak wsparcie może zmienić/poprawić Twoje życie.

    7. Każde wsparcie jest ważne – doceniaj, dziękuj osobom, które udostępniły zbiórkę i wpłaciły
      pieniądze. Nie zalewaj ich wieloma wiadomościami, wyślij raz, odczekaj i ewentualnie
      przypomnij powtórnie. Pamiętaj o delikatności w prośbach, kulturze i uprzejmości.


Powodzenia!